انعکاس مطبوعات دریزدفردا

هفته نامه آیینه یزد

زبان دراز

فرزندم به روزنامه‌اي كه خريده بودم نگاه مي‌كرد و سر خط‌هاي آن را با صداي بلند مي‌خواند: «حقوق كاركنان دولت بر اساس قانون نظام پرداخت هماهنگ طبق امريه مكتوب رييس جمهور عزيزپرداخت مي‌گردد.
به سركار عليه عاليه «عيال مالك الرقاب» و نور چشمان دلبندمان مي‌گفتم مدتها پيش روانشاد پدر بزرگ كه از فرهنگيان بنام بودند در وصيت نامه خود مرحوم ابوي گرامي را وصي قرار داده بودند كه اگر مطالبات و ديون فرهنگيان و پاداش باز نشستگان قبل از 79 را پرداختند و نظام هماهنگ هم اجرا شد. طلبكاران فراموش نشوند و از مازاد آن صبيه شان هم كه همشيره مرحوم ابوي و عمه اينجانب باشند بهره‌اي ببرند اما حيف و صد حيف اجل عاجل كم صبري فرمود، گوي سبقت از اجراي وعده‌هاي دولتيان ربود و شد آنچه نبايد بشود. ضمناً مرحوم حضرت ابوي بنده وديگر وراث را در دم آخر به قناعت و صبر وعده مي‌فرمودند خبر بهجت اثر اجراي نظام هماهنگ پرداخت حقوق و غيره .... هم از قول اكابر و اعيان اجرايي مملكتي نقل مي‌فرمود و مرهمي بر جراحتهاي روحي و جيبي مي‌نهاد كه «عزيزانم از فروردين هدهد عدالت بعد از اين پيام شادي آرد و هماي سعادت تخم رفاه گذارد.» زيرا كه رييس الوزرا با دو لب مبارك پايان غم‌ها واجراي طرح را نويد فرمودند ولي اين فلك غدار بي وفا بر مرحوم ابوي هم رحم ننمود به جاي فيش اضافه حقوق برات سفر آخرت حوالت فرمود و اما درمراسم برگزاري ختم و پرسه و تذكر.....
فرزندم به ميان ميدان پريد و گفت: پدر جان از بستر بيماري برخيز كه فروردين 88 نه آن فروردين‌ها كه مكتوب و امريه رييس‌الوزرا با دو چشم خود ديدم .
ومن از خوشحالي طفلك ساده دلم خوشحال كه:
بسي تير و مرداد و ارديبهشت . . . بيايد كه . . .

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا